Vragen & Antwoorden
Nog twijfels? Hier vind je wat je zoekt.
De vijf meest gestelde vragen
Waar worden jullie sofa’s gemaakt?
Waar worden jullie sofa’s gemaakt?
Onze sofa’s worden in Europa geproduceerd door onze fabrikanten, die gespecialiseerd zijn in sofa’s.
Hoelang zijn de levertijden?
Hoelang zijn de levertijden?
De levertijden worden uitsluitend op de betreffende productpagina’s vermeld. Let op de daar aangegeven informatie, omdat deze niet bindend is en kan afwijken. Ongeveer een week voor de levering ontvang je een telefoontje van onze transporteur. Mocht de afspraak je niet uitkomen, dan kun je eenvoudig een nieuwe datum met hem afspreken. Houd er wel rekening mee dat deze nieuwe datum 2-3 weken later kan vallen.
Op hoeveel graden moeten de hoezen worden gewassen?
Op hoeveel graden moeten de hoezen worden gewassen?
Wij raden aan de hoezen op 30 graden in een fijnwasprogramma te wassen.
Hoe worden de elementen van de sofa’s bevestigd?
Hoe worden de elementen van de sofa’s bevestigd?
De elementen worden heel eenvoudig met klittenband of krokodilverbinders aan elkaar verbonden. Deze houden perfect samen, zelfs springende kinderen zorgen er niet voor dat de elementen uit elkaar schuiven. 😉
Kan ik afzonderlijke hoezen nabestellen?
Kan ik afzonderlijke hoezen nabestellen?
Natuurlijk, je kunt afzonderlijke hoezen nabestellen of de hele sofa opfrissen met een nieuwe kleur.
Onderhouds- & gebruikstips
Moet ik de hoes bij een vlek direct in de wasmachine wassen?
Moet ik de hoes bij een vlek direct in de wasmachine wassen?
Dat hangt ervan af wat voor vlek het is. Kleine vlekken kun je gemakkelijk verwijderen met een vochtige doek, een beetje afwasmiddel en ronddraaiende bewegingen. Anders kun je gewoon de afzonderlijke hoes met de vlek eraf halen, in de wasmachine doen en daarna schoon weer om de bank trekken.
Op hoeveel graden moeten de hoezen worden gewassen?
Op hoeveel graden moeten de hoezen worden gewassen?
Wij raden aan de hoezen op 30 graden in een fijnwasprogramma te wassen.
Ik heb een huisdier. Welke stof wordt aanbevolen?
Ik heb een huisdier. Welke stof wordt aanbevolen?
Alle stoffen zijn geschikt voor huisdieren. De haren kunnen gemakkelijk met een pluizenroller of een vochtige doek worden verwijderd. Bovendien zijn de stoffen zo dicht geweven dat kattennagels het binnenwerk er niet zomaar uit kunnen krabben. En mocht er toch een plekje beschadigd raken, dan kun je eenvoudig de betreffende hoes vervangen en ziet de bank er weer als nieuw uit. Daarnaast zijn alle stoffen super praktisch, omdat je ze gewoon kunt wassen wanneer de lieve viervoeters er vlekken op maken.
Hoe worden de elementen van de sofa’s bevestigd?
Hoe worden de elementen van de sofa’s bevestigd?
De elementen worden heel eenvoudig met klittenband of krokodilverbinders aan elkaar verbonden. Deze houden perfect samen, zelfs springende kinderen zorgen er niet voor dat de elementen uit elkaar schuiven. 😉
Hoe moet ik te werk gaan als ik de hoes wil wassen?
Hoe moet ik te werk gaan als ik de hoes wil wassen?
- Hoezen van de bank halen (en eventueel op kleur sorteren)
- Klittenband omklappen zodat het nergens blijft haken
- Hoes binnenstebuiten draaien
- Hoes in de trommel leggen
- Wasmiddel* toevoegen
- Fijnwasprogramma op 30 °C kiezen, het toerental aanpassen naar het minimum, starten en wachten…
- Hoezen uitschudden en bij voorkeur in de frisse lucht ophangen en laten drogen
- Niet strijken – sofa direct opnieuw bekleden en genieten
Wij raden daarnaast aan:
- Hoezen binnenstebuiten te wassen
- Een waszak te gebruiken
Welke wasmiddelen mag ik voor de hoezen gebruiken?
Welke wasmiddelen mag ik voor de hoezen gebruiken?
Wij raden je de volgende wasmiddelen aan:
- Waspoeder
- Fijnwasmiddel
- Vloeibaar wasmiddel
- Wasstrips
Om te voorkomen dat je hoes aan kwaliteit verliest, raden wij het gebruik van wasverzachter en bleekmiddel af.
Hoe kan ik de vloer tegen krassen beschermen?
Hoe kan ik de vloer tegen krassen beschermen?
Om afdrukken en krassen op de vloer te vermijden, raden wij je aan om viltbeschermers onder de poten te plaatsen. Deze kun je in elke bouwmarkt kopen. Na verloop van tijd en door gebruik slijten de vilten en moeten ze worden vervangen.
Onze sofa’s met houten poten worden al geleverd met viltbeschermers.
Bestelinformatie
Kan ik stofstalen direct in de showroom meenemen?
Kan ik stofstalen direct in de showroom meenemen?
Je hebt de mogelijkheid om onze diverse stofstalen direct ter plaatse te bekijken en ze ook meteen mee te nemen. Als alternatief bieden wij je de optie om gratis stofstalen via onze website te bestellen, die rechtstreeks bij jou thuis worden geleverd.
Kan ik afzonderlijke hoezen nabestellen?
Kan ik afzonderlijke hoezen nabestellen?
Natuurlijk, je kunt afzonderlijke hoezen nabestellen of de hele sofa opfrissen met een nieuwe kleur.
Kan ik klittenbandstrips nabestellen?
Kan ik klittenbandstrips nabestellen?
Klittenbandsluitingen worden altijd meegeleverd. Mocht je er meer nodig hebben, dan kun je ze op ieder moment gratis bij ons nabestellen.
Kan ik voor een sofa ook meerdere kleuren kiezen en zo ja, wat kost dat?
Kan ik voor een sofa ook meerdere kleuren kiezen en zo ja, wat kost dat?
Elke sofa kan in de gewenste kleuren worden besteld, en dat zonder extra kosten. Vermeld dit gewoon in de bestelnotitie en de sofa wordt dan zo geproduceerd. Houd er echter rekening mee dat gepersonaliseerde sofa’s van retour zijn uitgesloten.
Waar vind ik de afmetingen van de sofa’s?
Waar vind ik de afmetingen van de sofa’s?
Alle afmetingen van de sofa’s zijn op onze homepage te vinden bij de betreffende sofa onder specificaties. Daarnaast vind je er ook een handleiding voor het verstellen van de sofa’s.
Hoe bestel ik extra elementen?
Hoe bestel ik extra elementen?
Als de sofa te klein is, kun je hem uitbreiden met elk gewenst element. Ook wanneer je extra elementen wilt bestellen, kun je ons heel eenvoudig een e-mail sturen met de gewenste elementen en de stof en kleur die je wilt. Wij maken dan een persoonlijke bestel-link voor je aan, zodat je je sofa online kunt bestellen.
Leveringsinformatie
Hoelang zijn de levertijden?
Hoelang zijn de levertijden?
De levertijden worden uitsluitend op de betreffende productpagina’s vermeld. Let op de daar aangegeven informatie, omdat deze niet bindend is en kan afwijken. Ongeveer een week voor de levering ontvang je een telefoontje van onze transporteur. Mocht de afspraak je niet uitkomen, dan kun je eenvoudig een nieuwe datum met hem afspreken. Houd er wel rekening mee dat deze nieuwe datum 2-3 weken later kan vallen.
Kan ik aangeven wanneer ik de sofa geleverd wil hebben?
Kan ik aangeven wanneer ik de sofa geleverd wil hebben?
Uit respect voor het milieu is het bij ons niet mogelijk om een gewenste leverdatum vast te leggen, maar we proberen hier altijd zo goed mogelijk rekening mee te houden.
Wat kost de volledige levering mij?
Wat kost de volledige levering mij?
De leveringskosten en montage zijn bij ons volledig gratis. Let er wel op dat de straat bereikbaar moet zijn voor voertuigen.
Wat kost mij de retourzending?
Wat kost mij de retourzending?
Voor de retourzending worden de daadwerkelijke transportkosten tot maximaal 300 euro in rekening gebracht.
Let er alleen op dat de straat bereikbaar moet zijn, zodat ons team de sofa probleemloos kan ophalen. Gepersonaliseerde sofa’s en hoezen zijn uitgesloten van retour. Een sofa geldt als gepersonaliseerd zodra deze afwijkt van de standaardvariant op de website van Livom. Voorbeelden hiervan zijn verschillende kleuren, aangepaste afmetingen of elke individuele samenstelling in de configurator.
Kan ik de oude sofa meegeven?
Kan ik de oude sofa meegeven?
Als je je oude sofa wilt laten afvoeren, kun je dit tijdens het bestelproces eenvoudig bijboeken tegen een meerprijs van 200 euro.
Ik heb de sofa pas later nodig … Kan ik hem nu al bestellen?
Ik heb de sofa pas later nodig … Kan ik hem nu al bestellen?
Vanaf de besteldatum kunnen wij de sofa maximaal 3 maanden opslaan tot aan de levering. Daarna moeten wij deze uitleveren.
Overig
Hoelang is de garantie?
Hoelang is de garantie?
De garantie bedraagt 5 jaar.
Is de sofa veganistisch?
Is de sofa veganistisch?
Ja, wij gebruiken geen dierlijke producten voor de productie van onze producten.
Goede redenen om Livom-producten te kopen
Modulair uitbreidbaar
Jouw sofa past zich aan jouw leven aan. Of je nu meer ruimte wilt of een nieuwe indeling – je kunt hem op elk moment flexibel uitbreiden of opnieuw rangschikken
Hoezen wasbaar en verwisselbaar
De volledige sofa heeft afneembare en wasbare hoezen – voor een eenvoudige verzorging in het dagelijks leven. En heb je zin in verandering? Wissel de hoezen, pas de stijl aan – helemaal naar jouw smaak.
Gratis levering & montage
Wij leveren je sofa gratis tot in je woonkamer – en monteren hem direct voor je. En mocht hij toch niet bevallen, halen we hem ook weer op.
100 dagen proefzitten
Test je Livom-sofa 100 dagen lang bij jou thuis – in alle rust. Past hij toch niet? Dan halen we hem gratis weer op.
Zo vind je jouw droombank.
Een bank kopen kan best overweldigend zijn – zoveel mogelijkheden! Geen zorgen, bij ons vind je precies de weg die bij jou past.